Vila i frid

Min vandrande pinne Pinoccio har dött! I onsdags när jag gav honom mat och vatten för kvällen, mådde han bra.

På torsdagen när jag vattna och ge Pinoccio mat. Så tyckte jag att nått verkade konstigt. Sprutade lite vatten på honom, för att se ifall han skulle röra på sig, för han låg så still. Men han rörde inte alls på sig. Peta lite på honom och då råkade ett ben trilla av. Förstod då att han/hon var död.

Man blev lite ledsen. Pinoccio har ju funnits hos oss ( på förskolan där jag jobbar) nu i ett halvår. Och man har blivit så van att se till den. Och allt annat.

Nu är ju frågan ifall den har lagt några ägg. Får vänta 6-8 veckor. Så det blir ju till att vattna som vanligt. (Vissa vandrande pinnar dör, när de lagt sina ägg).
I fredags hade vi en ceremoni för honom. La honom i en fin ask, som en av mina kollega hade gjort. Hade en samling för att sjunga för Pinoccio och så tände vi ett ljus för honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0