Min nya iPhone

För någon vecka sen råka jag blöta mer min iPhone. Struntade i det. Den funkade ju. Fick världens dummaste förslag, av brorsan och hans kompisar Men tänkte eftersom iphonen säger till när den blivit för varm tex när den legat för länge i solen. Och den behöver svalna, så brukar den funka.

Deras förslag var att lägga den i solen, så att vattnet sugs ut av solen. Och det gjorde jag. Jag kanske skulle stängt av den, men det glömde jag.

Efter det funka den inte alls. När man satte igång den visade skärmen olika färger. Så fick lov att starta min gamla mobil tillslut.

Tog med den till jobbet. Den får ligga och ladda. Medan den gjorde det ringde jag tre och mitt försäkringsbolag. Tyvärr ingen försäkring. De satte på min gamla mobil och kortet som satt i. När jag kollade till iPhone 5 funkade den som vanligt. Så bytte tillbaka till den. Men sen säckade den ihop igen.

Fick lämna in den på service. Eftersom jag inte hade någon försäkring och den inte kunde gå på hemförsäkringen, för att jag inte hade drulle. Så kunde detta bli dyrt. Ringde servicestället och de sa att det skulle kunna gå på ca 2500kr utan försäkring och att de nog skulle byta ut den till en helt ny. För det lät som de inte kunde fixa den, när jag förklara vad som hänt.

Sen lite strul med den killen jag lämna in den telefonen i tre butiken. Och där slutade det inte.

Var ner till butiken och skulle betala de kostnadsförslag jag hade godkänt, när jag hämta mobilen. Fick då betala mer av någon konstig anledning. Ifrågasatte killen och han kunde inte sin grej.
Han sa att inte momsen var in räknad. Men det såg man ju på lappen jag hade. Och det för det jämt. Han sa att det är något du och service stället bestämt. JA och det är de jag bara ska betala.

Men litade lite på honom, mem tyckte det var konstigt så. Men betalade och sen ringde tre. De maila ägaren till butiken och honom att jag skulle ha tillbaka pengarna. Och bara betala det som stod på lappen.
De ska inte ta mer betalt!!!!

Nästa dag ringde jag tre igen och kollade med dem och ringde butiken igen och pratade med killen. När jag kom ner till butiken påstod han att han hade kollat fel summa osv. Men litade inte på det.

Nu skulle han föra över hela summan och bara dra det jag skulle betala. Han ringde någon som kunde det bättre en han själv. Och guidade han i telef.
Vi gjorde som de sa och UPS hörde jag ifrån honom. Jag upp med telefonen och kollade mitt saldo på min bank. Då hade han dragit ännu en gång till den summan jag betalat tidigare. Och jag som inte betalt mina räkningar än.

Han ringde en till killen och då beslutade de att jag skulle få tillbaka alla pengar och att den kostnaden jag ska betala kommer på telefon räkningen. Varför inte göra så på en gång. Så blev två återköp. Han sa att alla pengar skulle komma tillbaka på fredag. Men som tur var kom de in dagen efter.

Shit vilket strul. Och han gjorde de inte bättre. Man undra ju vilka som jobbar i butik ibland och speciellt när man man inte kan göra ett återköp!!!!
Är det inte grunden när det gäller att jobba i butik. Det fick jag iallafall göra när jag gjorde det.

Men är lycklig nu som har en telefon som funkar och är snabb. Den andra höll man ju på att dö av.

En glad sarah igen med ny telefon och betalda räkningar :)


RSS 2.0