Nyår :)

Igår så var det ju Nyår. Och denna nyår firades det i Åre. Men kollegorna Linnea, Sara, Anna och Lena.

På dagen så tillbringade jag, Anna och Lena i backen. Jag fortsatte med att lära mig att åka snowboard. Då jag har åkt en gång förut. För Lena var det ju första gången. Anna åker ju annars, så hon fick lära oss lite och åka lite själv.

Vår hejaklack bestod utav Linnea och Sara då de inte hade funkat att åka pulka i barnbacken. :)

Åkte så att mitt bankomatkort gick av på mitten. Men går fortfarande att använda. Testade det och det funkade. Så nu har jag tejpat ihop det.  

Sen var det hem och lämna grejerna och ner på stan för att hämta biljetter till Diplomat (som min vän hade fixat). Sen hem och fixa mat och fixa sig lite.

Tiden gick, så det blev så att vi åt och fixade oss samtidigt. Hahah

Vi skippade efterätten. Vi tar den idag :). Sen var det att börja dricka. Alla hade med oss dricka. Vi skulle fixa en var sin drink till varann. Och allas var goda. Men fick det bästa betyg på min. Min var ju då godast. Piggelin shot blev det. De andra glasen var slut. Men det gick ju det också.


Piggelinshot


Blåbärsshot med grädde


Rosa pantern


Redbull vodka (men vi hade explorer vodka)

Och Gin och Tonic.


Sen bar det iväg till Diplomat. Det nya för kvällen var mitt nya smeknamn Sid.

Stämningen på Diplomat var väl lite seg i början. Men sen när det öppna upp allt, då blev det drag. Kan ju säga att åldrarna verkade ju variera. Allt ifrån 15-60+. Vissa såg verkligen ut att vara 15 år. Man undrade ju var det var för fel på killarna som vi träffade på. En konstigare än den andra. Men kul var det.

Vid tolv slaget, sprang vi ut på altanen. Där ramlade jag och Lena ner i snön. Trodde att det var en trappa jag gick i. Men så var ju förstås inte fallet.  

Blev ju lite besviken på fyrverkerierna. Trodde att det skulle vara något speciellt. Eftersom det är ju rätt många som åker hit, på nyår. Men det var fjuttigt. Men såg några fyrverkerier.

Sen vid tre tiden far vi hemåt. Anna stannade kvar en stund. Efter att hon fått sällskap. Det var hem och käka mat och sova.

Men jag och Sara och Linnea vi kunde ju förstås inte sova. Jag och Sara vi lekte Sid. Sen muppade vi alla oss lite, efter att vi hade fått ett samtal av Anna att hon var på väg hem. Tre muppar i ett fönster. Killen som följde med Anna hem, måste ju undra var vi var för idioter.

Jag sprang in och hämtade kudde och täcke. Tänkte att jag skulle ligga på mattan, i mellan Sara och Linnea. Men märkte att min kropp inte riktigt pallade det. Så jag gick och la mig i min säng.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0