God middag, Sing star och Stockholm :)

Igår kväll var vi hos Linnea och firade henne. Med gott sällskap och god mat och efterrätt. Efter maten så blev det sing star. Det var riktigt roligt. Alla sjöng fint :) .

Och nån gång efter tolv var det hemgång.

Jag, Emma och Linnea åkte in till stan för att träffa Emelie. Jag tänkte ju gå hem till min sköna säng. Men så blev det inte.

Tjejerna övertalade mig att följa med till Stockholm. Emelies kompis kom och hämta oss. Hade ju lite ångest att jag följde med först. Längtade ju efter min säng. Men tänkte, det var ju ett tag sen man åkte upp dit.

När vi kom dit så vände vi utanför White room. Kön var inte så liten. Så vi gick till fots mot Stureplan. Men när vi kom dit vände vi igen och gick mot White room ingen. När vi kom fram bestämde vi oss för att åka hem. Var ingen ide att gå in, tyckte vi. Klockan hade ju tickat på rätt fort. Men vi blev kvar där utanför. Vi väntade på Emelies kompis som skulle komma ut och säga hej. Han vi åkte med upp med till Stockholm åkte hem.

Men vi hade kul ändå. Stod och titta på allt folk och dem som hade klätt ut sig. Och på alla limosar som ställde sig utanför. Medans Emelie pratade men sin vän. Sen begav vi oss till Stureplan igen. Där träffade jag och Emelie på en skum snubbe. Han var på Emelie som bara den. Så jag fick försöka skydda henne, så gott som jag kunde. Efter att vi blivit av med snubben, så försökte vi få tag i en taxi.

Emelie var ju den som fick försöka pruta ner priset med taxichaufförerna. Men gick inte så bra. Jag försökte med en taxibil. Och jag fick ner priset ifrån 700 till 400 kr till Södertälje. Var bra gjort av mig. Trodde inte att jag var så duktig med att pruta. Haha

Sen far vi hemåt. Och vad skönt det var att komma hem till min säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0