Snart så...

Så är denna helg snart slut. Och så en ny vecka då man ska jobba. Själv så ska jag också i två veckors tid, passa mina älsklings katter (Frida- min katt, Sally- mammas katt). Ska bli kul och mysigt. Kommer få sova med min katt Frida igen :D. Har saknat det sen jag flytta hemifrån. Och har saknat katterna jätte mycket.

Det är så kul när man kommer hem till mamma. Då kommer Frida springade fram till mig och gosar. Tror allt att hon blir rätt glad av att se mig. Det blir ju Sally också...

I sommras så blev Frida sjuk. De är det vi tror. Hon blev schyggare än hon är annars. Vågade inte komma in och äta. Så hon fick mat utomhus, under trappan och där sov hon också. De visade sig sen att hon hade ett sår under ena frambenet. De såret blev utav hennes halsband. Då ena benet hade fastnat i halsbandet. Hon såg ut som en liten skolpolis. De var inte så frächt och luktade. Hon lyssnade inte när man sa hennes namn. Och verkade helt borta. Vi tror att hon hade fått en liten blodpropp. Så tyvärr tänkte vi avliva henne, om vi fick tag på henne.

Men efter några veckor så läkte det fint. Och hon blev helt normal. Så nu är hon som hon brukar, gosig och skuttar runt som vanligt. Och det är jag jätte glad för. Kunde verkligen inte tänka mig ett liv utan henne. Visst är hon gammal nu och vet att den dagen kommer. Men tar vara på den tiden nu, så länge hon finns.


Min katt Frida


Och min andra katt Sally

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0