Min braia sten...

Idag gjorde jag ett ärende i Lina igen. Har funderat på det förut, men har inte kommit fram till detta. Tills idag...

De har ju byggt om ganska mycket, bakom Lina. När man åker nya busslinjen, så åker man förbi där jag bodde förut. Där har det byggts upp ett stort villa område. Har funderat på vad som fanns där innan. Men har inte kommit ihåg det.

Ibland när jag och mamma hade bråkat eller när man var nere eller när jag behövde fundera lite. Då tankarna bara for omkring i huvudet på än. Så brukade jag gå en liten promenad. Bakom vår huslänga låg det en skog som jag brukade gå i. Och där hade jag hittat en sten, där jag brukade sätta mig ner och glo lite, utöver ängen som fanns där.

Kom på när jag åkte bussen. Att just denna väg vi åkte på, var ju där stenen låg och där husen har byggts nu, var ju där ängen låg förut. Mycket lite av skogen är kvar.

Det var mitt bästa ställe. Ingen såg en när man satt där och fundera, på stenen. Förutom de som var ute och rastade sina hundar eller också var på en promenad...

Saknar det stället!!! Nu har man ju inget ställe som man kan gå till och bara vara. Och ibland tror jag att ett sådant ställe skulle vara bra att ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0