Kronprinsessan Viktoria <3 Prins Daniel

Åh vilket fin bröllop det var igår och vad fina Prins Daniel och Kronprinsessan Viktoria var. Precis som i en saga. Det bara lyste kärlek om dem. 

Och vad man fällde tårar när de stod i kyrkan. Och vad sött, Daniel stod och grät nästan hela tiden. Då kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Talen vid middagen ska vi inte prata om. Alla talen var så fina. Och vilket fint tal Kungen började med och till de sista talet ifrån Prins Daniel (som man nu får säga). 

"För nio år sedan hade jag förmånen att lära känna en ung kvinna med en härlig humor, en stark pliktkänsla och dessutom väldigt, väldigt klok. Vi blev vänner. Ju mer jag lärde känna henne desto mer oemotståndlig blev hon. De här åren med dig har flugit förbi, de har varit de bästa i mitt liv."

 

Prins Daniel tal

— Mitt hjärtas prinsessa. Jag känner en stor tacksamhet gentemot er, mäjestäter, kungen och drottningen, och  ert helhjärtade stöd och det sättet som ni välkomnat mig in i er familj. Mina tankar går också givetvis också till min egen familj,  till min mor och min far och min syster och hennes döttrar. Under hela min uppväxt har ni givit mig er villkorslösa kärlek. 

— Under de år som jag och Victoria har haft tillsammans, jag ska göra det yttersta för att leva upp till de förväntningar som ställs på mig och det yttersta för att stödja min hustru, Sveriges kronprinsessa, i hennes viktiga gärning. Älskade Victoria, jag är så stolt över det vi har tillsammans, jag är så lycklig för att nu få vara din man. Jag kommer att göra allt jag någonsin kan för att du ska förbli så lycklig  som du är idag.

— Victoria, störst av allt är kärleken. Jag älskar dig så.

 

Man kan skriva hur mycket som helst. Men som jag tror så följde de flesta bröllopet. Och alla har ju sin egen uppfattning av denna stora dag. Jag satt iallafall fastklistrad hela dagen ända till slutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0