Nyår!

Jag och Anna firade Nyår i Stockholm (midsommarkransen) hos Anna och hennes kille. Alla vi hade betalat en summa. Och då ingick det mat och champange. När vi kom dit fick vi veta att Elin och hennes kille låg hemma och var sjuka. Det var tråkigt att höra. Hade varit kul att träffa dem. Var ett tag sen man träffa Elin.

När vi kom dit fick vi lite sangria och lite mer och lite mer. Sen var det dags för mat. Det bjöds på tapas. Det var så mycket gott. Kändes som man kasta i sig maten. Detta hade de lagat bra. 

Sen satt vi och små prata lite och spelade spel. Innan tolv slaget hann vi med champange provning. Det var rätt roligt. Men vad mycket det var åh dricka då. Annas pojkvän var på mig hela tiden för att det gick så långsamt för mig, med champangen och drinkarna. Men ville inte bara att det skulle smälla till där uppe. 

Sen var det RING KLOCKA RING och så var det dags att springa ut på balkongen. Åh vad det smällde då. Men vad kul jag hade att stå och glo på alla fyverkerier. Efter att vi kom in var det bara att dricka mer och så hade vi musik tävling. Det tyckte jag var jätte kul...

Det gick det lite utför. Jag, Anna och Anna började leka med alla ballonger som låg runt oss. Så var det mer dricka och mer dricka. Vi skulle tömma alla champange flaskorna. Men gissa vad som hände då. Då var det någon som gick och la sig. Lite för full tyckte han att han var. Det kanske var därför jag inte ville dricka så snabbt för att bli för full. Tänka sig... Vi festa på och lyssna på musik, ett tag till. Sen började Anna ringa taxi. Och som tur var fick vi tag på en Södertälje taxi som var på Östermalm och skulle tillbaka. Så den fick vi åka med. Det var allt skönt att få komma hem till sin säng... 

Det roliga med champange provningen var att vi kom fram till att det dyraste champangen var den som ingen gillade alls. Så då vet man att de dyraste kan smaka shit. Det som var godast var nått på Ekerö champange. Det var de godaste. Vi testade fem olika champanger och vi kom fram till samma sak.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0