Rekomenderar denna resturang...

Igår var jag och Anna på stan och kikade lite i affärer. När vi var på väg hem såg jag en nijongrön skylt brevid 550. Orkade inte läsa klart den skylten, då det stod ett träd framför den. Så sket i det. Då Anna utbras: Åh en Indisk resturang. Jag som är så seg stod och kollade runt mig och undrade var...

Då det var den där skylten jag inte hade orkat lästa klart. Jag blev förståss jätte glad :D. Vi gick fram och började lästa menyn. Då dörren öppnade sig. Och en indisk kille började prata engelska med oss. Han fattde inte riktigt vad vi sa. Så då kom en annan och han pratade svenska. Vi gick in för att lästa menyn där inne istället. Och beslutade oss att vi skulle komma tillbaka senare. Då vi skulle sammanstråla med Therese.

 
Det var bara jag och Therese som gick dit och handlade mat. Anna var inte så hungrig så hon hoppade över det. När vi kom dit var de så snälla. De hjälpte oss lite med vad vi skulle äta. Då det var så svårt att välja mellan allt som fanns. De visade oss en liten rundtur i resturangen, då vi var lite nyfikna på hur det såg ut. (Det var ju gamla St Ragnhilds cafet). Och de bjöd oss på något drickbart medans vi väntade på maten. :) 

Vet nu hur Danne kommmer att se ut när han blir äldre. Hahaah det var en där som var så lik honom. Eller Danne kanske lik honom. :)

När vi kom hem, vad vi njöt. Kan bara säga FANSEN VAD MATEN VAR GOOOOODDDD! Man åt bara mer och mer fast man var proppmätt! Man inte kunde lämna något kvar. Men jag sparade lite mat tills idag, ändå.

Så snart ska jag njuta av den goda maten igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0