Exprementerat igen...

Jaha och vad ska man äta idag då. Det har jag gått och funderat på hela dagen. Det brukar jag gå och tänka på, rätt ofta. Eftersom jag kommit till den gränsen igen att jag inte är hunrig, när jag kommit hem ifrån jobbet. Så är det svårt att hitta på något. Är ju liksom inte sugen på någonting.

Pasta men en påhittad sås:

Olja
Vitlök
Gul lök
Vitpeppar
Salt
Majs
Grön Chili
Mjölk

Pasta kocka den som vanligt. Sen när den är klar brukar jag skvätta på lite olja och strö över svartpeppar och flingsalt.
(Skit gott, bara de...)

Bestäm själv hur mycket av allting du vill ha med i såsen. Stek vitlöken och löken tillsammans med gröna chilin. Salta och peppra lite. Sen i med majsen. Häll i matlagningsgrädde och lite mjölk och låt det puttra ett tag. Till sist häll i pasta och rör om tills allt har blandats. Sen är det bara att servera.
 :D



ETT TIPS!

Man brukar ju pressa ner vitlök i maten, när man ska använda den. Men om man bara vill ha lite smak av den. Skär den i ganska stora bitar och stek den. Tag bort den sen, efter ett tag. Låt den inte få någon färg. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0