Så fick man lov att ringa brandkåren

I lördags var jag i Järna och servera på min kompis pappas 60 års fest. Det var jätte kul. När jag väl kom och gick ifrån bussen. Kände jag att det lukta brandrök. Och tänkte det värsta att det brann i någon lägenhet. Men icke sen icke. Som tur var så brann det i en kontejner. Och den stod under att träd, där det hängde ner grenar. Så det kanske kunde ha tuttat eld. Så jag tog upp telefonen och ringde brandkåren.

Sen var jag ju inte så jätte bra på att förklara var det var precis. Så fick stå och vänta tills de kom. Detta hände ju mitt inatten. Så det är ju inte många som är vakna då. Sen hörde jag av en kille som också hade sett att det brann. Att de var några ungdomar som hade slagit sönder rutor på olika bilar. Och han trodde säkert att det var dem som hade tänt på.

Så nu har man gjort en god gärning :D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0