Vad fort måndagen gick...

Så var det måndag och min långa dag kändes inte så lång. Timmarna bara flög förbi : D.

Var ute på förmiddagen och sen på eftermiddagen var jag inne med några barn. De flesta var ute i regnet. Och de ville inte jag vara. Städade på den avdelning jag var på och gick över till en annan avdelning sen. Den jag ville stänga på. Helt plötsligt var det ett kaos, då de som hade varit ute kom in och vissa föräldrar kom samtidigt. Fast det var över fort, eftersom en del redan hade gått medan de var ute. Helt plötsligt hade jag bara fem barn kvar. Om man tänker på att nästan tre avdelningar var inne. Efter en stund satt jag bara med ett barn och undra när pappan skulle komma. Ville ju självklart hinna med en tidigare buss. Och det gjorde jag : D


På vägen hem så sprang jag förbi Ica och köpte lite olja för att göra olivröra (typ som pesto) och vinbladsdolmar. Min middag. Mums... Det var gott.


Nu ligger jag i mörkret i min soffa och har ont i benen. Emma skrev och undra om det var växtvärk.

Haha tänk om det skulle vara det. Vad glad jag skulle bli då...

Men tyvärr är det inte det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0