Men Frittchoff då....

Idag när vi skulle gå ut på gården på jobbet, så tog jag och lipsyla mina läppar. Innan den kalla luften hann förstöra dem totalt. Då börja en av våra tjejer fråga mig några frågor. Vi kallar henne Frittchoff ibland och det kommer jag med kalla henne, i de här inlägget.

Frittchoff : Är det där din lipsyl?? Sån har jag med.

Jag : Ja det är mitt.!

 Frittchoff : Får din gubbe låna den också??

Jag : Min gubbe? Jag har ingen gubbe.

Frittchoff : Har du inte... Får dina barn låna dem då? 
Helt förvånad verkade hon bli att jag inte hade någon gubbe.

Jag : Barn har jag inte heller.

Frittchoff: Va har du inte det heller.... Men dina föräldrar då?

Jag: Jo det har jag men jag bor inte med dem. Jag bor själv i min lägenhet. Och de får inte låna mitt lipsyl, 
de har egna.

Frittchoff: Jaha oki. Så det är bara din lipsyl......

Jag: Ja det är det.
Så börja jag skratta. Och gick ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0