Hur långt kan man gå i denna värld...

Kolla på Tyra Banks show idag. Det handlade om mörka personer som bleker sin hy. En hade gjort det sen hon var 5 år. Snälla hur kan man skämmas att man är mörk. De hade inga bra anledningar till det de höll på med. Tycker jag då.


Vet själv att när jag kom hit var jag jätte mörk. På skolfotona så var det en svart fläck och ett par tänder som syntes och det var jag, hahahah. Men har blivit ljusare med tiden. Vet inte om jag duschat för mycket, hahahahah.


Jag solar ju som fasen på sommaren för att jag ska bli som jag var förut. Jag går till och med och solar i solarium ibland. Vet att mina kompisar solar mycket på sommaren för att de vill bli lite bruna. Så ser man detta program då de som är mörka vill bli ljusa.


Vet själv att man har tänkt på att "tänk om man var ljus". Men då är det ofta nått som har hänt.
Vet att i början när jag gick ut så var det många killar som prata med mina kompisar och bara hälsade på mig.
Sen var det inget mer med det. Och när jag väl försökte prata med dem så ignorera dom än. Tills jag sa att jag var adopterad. Då gick det så bra att prata med mig.
Vet inte vilka fördomar dem hade/har. Kändes inte så kul när det väl  hände.....Men nu är det inte så längre. Frågade min bror som också är adopterad, om han hade haft samma problem men det hade han inte. Han sa jag är ju kille så det är lättare. Han förstod att jag kunde haft de problemen.

Men inte skulle jag bleka min hy för det tillexempel. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0