Vilka grannar man har

På fredagen förra helgen satt jag och Therese och drack lite vin på min balkong, i väntan på Åsa och Melinda. Vi skulle på fest hos Edwin.

Jag har ett par grannar som alltid kommer igång på sommaren, med att festa och bråka. De är allmänt högljudda.


Orkar inte berätta i detalj vad som hände men det var flera bråk, hos dem. Så till slut ringde vi polisen. Men Therese fick prata med dem. Det var visst inte bara jag som ringt utan fler av mina grannar. Först hade vi ringt störningshoren men de sa att vi skulle ringa polisen.

Och det fick vi lov att göra. Verkar inte som om de ville göra något, fast det egentligen är dem som ska komma.


Helt plötsligt kom de en polis (Daniel tror vi han hette) gående och vi satt och peka åt vilket håll han skulle gå. Först var han på väg till några andra som också satt ute på sin uteplats. Det slutade med att Daniel fick komma till min port och prata med oss. Vi hade ju sett allt som hänt. Daniel fick våra namn och nummer ifall det skulle bli något mer. Men han glömde visst ge sitt nummer, till mig hahaha. Han var allt en snygging och inte allt för gammal.


På lördagen var vi hemma hos Åsa och Melinda på för fest. Vi sklle ut men jag var så trött och sliten efter fredagen så blev inte någon utgång för mig. När vi var på stan träffade jag och Therese polisen Daniel, som vi pratade med igår.  


Han kolla på oss och kände igen oss. Och utbrast i ett HEJ och :

Så ni är ute och går ikväll...


Sen börja vi snacka om vart vi skulle och var man går ut. Och ifall det var något speciellt som hände ikväll. Det var kul att han kände igen oss.


Men det roliga var att det verkligen blev en promenad på stan, för mig och Therese. Precis som Daniel trodde att vi gjorde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0