Solig dag ute i skärgården

Igår hade jag en jätte bra dag. Jag åkte ut med mamma och Karlsson till Utö.


Fick gå upp klockan 6. Första båten gick 8:45 ifrån Strömkajen. På tåget träffa jag Åsa som sällskapa med oss upp till Stockholm.


När vi skulle åka med båten såg jag segelbåtarna på väg till Sandhamn. Volvo oceans race...

Det var underbart på båten. Satt och sola som bara den. Och brunare har jag blivit. Det var skönare än att ligga på en strand eftersom det blåste lite. Så man höll inte på att dö av värmen. Men det blev lite kallt och blåsigt den sista biten.


När vi kom fram gick vi och kolla bageriet, sen gick vi upp till Värdshuset och åt mat. Det finns ju små stugor där. Och ska nog fråga tjejerna om dem vill hyra någon stuga där ute, någon gång. Det är ju jätte mysigt där ute...




Jag och Karlsson åt lagrad eller lagon rökt lax med färskpotatis och någon god sås. Och mamma åt rökt lax som var mycket rökt, med en god sallad och ostsås till. Gått var det allt och man blev lagom mätt.


Efter det gick vi runt och kolla lite i bodarna. Men hitta inget roligt. Sen gick vi och satte oss på en brygga och satt där ett tag. Men usch vad varmt det blev. Efter det gick vi och köpte bröd och fika. Fick bara i mig lite dricka. Sen så var det bara att vänta till båten kom tillbaka.


På båten tillbaka somnade jag . Det var skönt att få sova lite. Jag och Karlsson satt inne nästan hela båtresan. Sen gick jag upp till mamma när vi kom närmare Stockholm, då det inte blåste lika mycket.


Sen var det bara att åka hem. Fast jag åkte hem till Åsa och Melinda och kolla film, sen var det dags att åka hem och sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0