Festen...

Så var det söndag och man har kommit hem ifrån Mörkö.


Det var jätte trevligt igår. Tack Emma och Charlie för en trevlig dag ...


Och vi hade också tur med vädret.


Jag och Melinda kom till Mörkö först. Vi började åka den tiden som vi hade bestämt och de andra åkte senare pga lite grejer. Men jag och Melinda hade det bra i bilen när vi kom fram. Satt och sjöng lite och fixade oss.


Sen var det bara att vandra när de andra kom. Tyvärr råkade jag gå fel i början av snitslingen. Såg inte att jag skulle gå mer till vänster. Så vissa blev ju blöta på en gång. Visst kunde vi ha gått andra vägen rakt fram som dem ville göra. Men ville de verkligen simma igenom då. Men det fick dem ju nästan göra ändå. Det gick bättre anda gången när jag och Martin gick för att möta hans bröder. Då gick jag åt rätt håll i början.


När vi kom fram så chilla vi lite, medan pojkarna fixade lite saker. Sen var det bara att ta det lugnt tills de andra kom. Helt plötsligt hade några tänt grillen och började grilla till sig själva utan att säga till oss. Och vi fick tända om grillen igen så det tog lite längre tid än vad vi trodde. Eftersom vissa bara hade lagt på kol så att det räckte till att bara grilla sitt. Lite ego...


Men tillslut var allt klart. Åh vad gott det var. Jag och Linnea grillade lite kött med hot bearnaisesås, majs, champinjoner och zucchini. Vi åt som fasen...



    



Sen var det bara att festa på.


             
    





Tyvärr åkte girlsen hem på natten. Det var tråkigt. Jag och Martin gick för att möta hans bröder. Och vi gick hela vägen tillbaka, usch. Men det gick rätt fort dit och tillbaka. Var väl för att vi var lite runda om fötterna.

Det blev faktiskt en lugn kväll, inte fullt ös som vanligt. Men det var skönt på ett sätt.

Allt eftersom gick alla och la sig och det slutade med att jag Charlie, Rebecka, Anders och jag var uppe sist. Emma sprang runt och städa, sen gick hon och la sig. Medan vi andra drack lite.

Sen gav jag upp och gick och la mig.
Jag, Martin, Anders och Charlie sov i köket. Det gick bra, förutom att man fick så ont i nacken. De skummaste var att när vi sov, så kom någon in och slängde ett täcke på mig och gick igen. Och vem det var vet jag ej. Frågade dem som bodde i den stugan täcket tillhörde. Men det var ingen av dem. Vet inte om någon gick i sömnen och lämnade det. Skumt...


Nästa dag gick vi ner för att bada. Men jag bada bara halva mig. Vågade inte hoppa i fast Emma gjorde det. Lite feg var jag allt. Sen var det dags för städning. Och det var vi som vanligt som var kvar, som städade. Som det har varit de andra åren. Men det gick fortare i år.





Kommer att sakna dessa fester ute på Mörkö. Eftersom denna fest var den sista...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0