Vad man blev skraj....

Vaknade mitt inatten, klockan var ett. Fasen vad det luktade bränt. Jag hoppade upp och kollade igenom min lägenhet. Men hittade inget, som tur var. For ut i trapphuset och fasen vad det luktade.

Blev skit skraj så försökte fokusera mig på var lukten kunde komma ifrån. Kollade först soppnedkastet men icke sen icke var det där lukten kom ifrån. Gick ner nästan ända ner till källaren. Som jag förstod det kom lukten ifrån någon av grannarna där. Men såg igen brandrök som försökte ta sig igenom dörrarna.

Jag hörde också ett svagt ljud ifrån något brandalarm som tjöt. Tänkte hade det varit värre så hade man nog märkt det. Men för säkerhetskull så trampa jag ut på min balkong för att se ifall man såg något ifrån fönstrerna. Man vill ju inte direkt brinna inne.

När jag tänkte efter så luktade röken den som uppstår när man poppar popcorn. Så det var väl kanske någon som var sugen på det. Har varit med om den lukten, när jag höll på att elda upp köket...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0