Vilken början på påsken

I Onsadags åt vi påskmat på jobbet. Detta hände på kvällen så vet ej om det var maten som orsaka detta. Det var ju bara jag och några ungar som åt sillen. Tänker att den kan ha stått ute i rumstempratur för länge eller nått. Mådde bra hela dagen tills efter jag slutat jobbet. Då kände jag att det var något fel. Efter jobbet skulle jag upp till Komvux för att träffa min lärare en timme. Under den timmen kände jag att jag inte mådde som jag brukar. Min mage börja krångla, men kunde stå ut den timmen. Ibland såg jag suddigt och kunde inte fokusera mig. Efter att den timmen var slut, sprang jag på toaletten och där satt jag ett tag. Som tur var kom pappa upp för att träffa mig, så han kunde köra hem mig.

Efter jag kom hem satte jag mig på toaletten igen och konstaterade att jag blivit magsjuk. De kom engång framifrån men sen var det bara där bak. Som tur var hade jag inte feber samtidigt. Bara lite men förut har jag haft hög feber. Så då har det varit jobbigare. Känner bara vad skönt att man bor själv, speciellt när man blir magsjuk. Sov som bara den och sprang på toa. Och igår på kvällen när jag låg i soffan råkade jag prutta. JIPPI det var över.....

Så idag (Torsdag) har jag storstädat och försökt äta något men det har inte gått så bra. Två tuggor på ett kex. Sen var jag mätt, orkade inget mer. Sen kom Anna och Olli på besök och de första att sitta på min balkong detta år. Så det ända jag fått i mig är två koppar kaffe. Det kändes lite i magen. Men jag är frisk. Fasen vad skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0